Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Gothenburg Research Institute, GRI

vid Handelshögskolan

Gothenburg Research Institute, GRI
Box 603
405 30 Göteborg
Leveransadress: Viktoriagatan 13, plan 3, 411 25 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3, 411 25 Göteborg

Fax: 031-786 5619
Webbplats: www.gri.handels.gu.se
Epost: gri@gri.gu.se

Föreståndare: Ulla Eriksson-Zetterquist

Om enheten

Gothenburg Research Institute (GRI) är Handelshögskolans institut för tvärvetenskaplig forskning. Här har Handelshögskolans forskare möjlighet att arbeta i programform med forskningsprojekt med hög näringslivs- och samhällsrelevans. Vi bedriver forskning inom ämnen såsom företagsekonomi, etnologi, sociologi, juridik, psykologi, pedagogik, svenska språk, teknik och samhällsvetenskaplig miljöforskning. GRI står för samarbete och långsiktighet. För närvarande finns sju olika forskningsprogram vid GRI.

Institutet leds av professor Ulla Eriksson-Zetterquist som tillträdde 1 maj 2012.

Senaste publikationer

Usefullness of Enterprise Risk Management in two banks
Roy Liff, Gunnar Wahlström
Qualitative Research in Accounting & Management/Emerald, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Leading for creativity: functions, models, and domains
Sven Hemlin, M.D. Mumford, T.J. Mulhearn
Handbook of Research on Leadership and Creativity, Cheltenham, Glos, UK. Northampton, MA, USA., Edward Elgar Publishing, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Attitudes towards nanomaterials and nanotechnology among Swedish expert stakeholders: Risk, benefit and regulation
Simon Larsson, Åsa Boholm, Magnus Jansson
Gothenburg , Gothenburg Research Institute, School of Business, Economics and Law, Gothenburg University, Rapport 2017
Rapport

Temporary organizing in the gig-economy: The temporariness of freelance work
Maria Norbäck
Conference paper for EGOS conference 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Marketing and cyberspace: William Gibson’s view
Barbara Czarniawska
Cochoy, Franck; Hagberg, Johan; Petersson McIntyre, Magdalena and Sörum, Niklas (eds) Digitalizing consumption. How devices shape consumer culture, London, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Validation of immigrants' prior foreign learning as a framing practice
Andreas Diedrich
European Management Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Scientists’ Understandings of Risk of Nanomaterials: Disciplinary Culture Through the Ethnographic Lens
Mikael Johansson, Åsa Boholm
NanoEthics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Organization studies as symmetrical ethnology
Barbara Czarniawska
Journal of Organizational Ethnography, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Managers' assessment of thin and thick trust: The importance of benevolence in interbank relations
Roy Liff, Gunnar Wahlström
Scandinavian Journal of Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Personer

Visar 51 - 51 av 51

Namn Titel Telefon E-post
Zapata Campos, Maria Jose Forskare mj.zapata@handels.gu.se

Visar 51 - 51 av 51

Visar 1 - 10 av 1845

2018

Usefullness of Enterprise Risk Management in two banks
Roy Liff, Gunnar Wahlström
Qualitative Research in Accounting & Management/Emerald, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

Leading for creativity: functions, models, and domains
Sven Hemlin, M.D. Mumford, T.J. Mulhearn
Handbook of Research on Leadership and Creativity, Cheltenham, Glos, UK. Northampton, MA, USA., Edward Elgar Publishing, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Attitudes towards nanomaterials and nanotechnology among Swedish expert stakeholders: Risk, benefit and regulation
Simon Larsson, Åsa Boholm, Magnus Jansson
Gothenburg , Gothenburg Research Institute, School of Business, Economics and Law, Gothenburg University, Rapport 2017
Rapport

Temporary organizing in the gig-economy: The temporariness of freelance work
Maria Norbäck
Conference paper for EGOS conference 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Marketing and cyberspace: William Gibson’s view
Barbara Czarniawska
Cochoy, Franck; Hagberg, Johan; Petersson McIntyre, Magdalena and Sörum, Niklas (eds) Digitalizing consumption. How devices shape consumer culture, London, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Validation of immigrants' prior foreign learning as a framing practice
Andreas Diedrich
European Management Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Scientists’ Understandings of Risk of Nanomaterials: Disciplinary Culture Through the Ethnographic Lens
Mikael Johansson, Åsa Boholm
NanoEthics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Organization studies as symmetrical ethnology
Barbara Czarniawska
Journal of Organizational Ethnography, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Managers' assessment of thin and thick trust: The importance of benevolence in interbank relations
Roy Liff, Gunnar Wahlström
Scandinavian Journal of Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 1845

Sidansvarig: Henric Karlsson|Sidan uppdaterades: 2016-09-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?