Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Hansson

Forskare

Lena Hansson
Forskare
Centrum för konsumtionsvetenskap
Akademisk grad: Doktor
lena.hansson@cfk.gu.se
031-786 5492

Postadress: Box 603, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 41125 Göteborg
Arbetsuppgifter: Forskare


Gothenburg Research Institute, GRI (Mer information)
Box 603
405 30 Göteborg
www.gri.handels.gu.se
gri@gri.gu.se
Fax: 031-786 5619

Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 411 25 Göteborg

Om Lena Hansson

Forskningsområden

  • Digitalization of consumption
  • Consumer culture
  • Devices
  • Accessibility
  • Design

Undervisningsområden

  • Consumption & Markets
  • Branding & Consumption
  • Consumer behaviour
  • Advanced Qualitative Methods

Visar 1 - 10 av 29

2017

Devising fashion: Fashion apps’ role in consumers' practices as cultural mediators
Lena Hansson
CMiDA - the Symposium of Cultural Mediators in the Digital Age, King's College, London, September 4 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The performative agency of fashion apps on gender construction
Lena Hansson
ESA (RN05 – Sociology of Consumption – Gender and consumption), Athens, August 29-September 1, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Promoting ethical consumption: The construction of smartphone apps as 'ethical' choice prescribers
Lena Hansson
Digitalizing Consumption: How Devices Shape Consumer Culture, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Devising consumption: smartphone apps as devices for fashion consumption
Lena Hansson
ACSIS 2017 Symposium "Mobilising Cultural Studies", Norrköping, June 19-21, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2016

Fashion apps as market devices - personal shoppers and self-service styling tools
Lena Hansson
Nordic Retail and Wholesale Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Packaging Gender and Gendering Packages: Marketing Artifacts at Work
Magdalena Petersson McIntyre, Christian Fuentes, Lena Hansson
13th Conference on Gender, Marketing, and Consumer Behavior. 4-6 July, 2016. ESCP Europe, Paris, France. , Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

From personall shoppers to self-service styling tools – how fashion apps re-shape marketing and consumption practices
Lena Hansson
4th Nordic Conference on Consumer Research. 18-19 May, 2016. Aarhus University, Aarhus, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Enhancing consumer power? A case study of the construction of ethical mobile consumption apps
Lena Hansson
4th Nordic Retail and Wholesale Conference, Stockholm 5-6 November,, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2013

Making sense of consumption - an introduction
Lena Hansson
Making sense of consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012, Göteborg, Centre for Consumer Science, University of Gothenburg, Kapitel i bok 2013
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 29

Sidansvarig: Henric Karlsson|Sidan uppdaterades: 2016-09-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?