Deltagare efterlyses till forskningsprojekt om coronakrisen

För att studera hur coronakrisen påverkat det vardagliga livet i offentliga organisationer, söker nu forskare vid Göteborgs universitet personer som på olika sätt märker av coronautbrottet.

"Sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, poliser, handläggare, socialarbetare, hemtjänstarbetare, utredare, lärare, kulturarbetare, kommunikatörer, forskare, epidemiologer, volontärer. Och alla som arbetar i offentlig sektor och som dagligen möter utmaningar av Corona-epidemin i Sverige.

Skulle Ni – trots era helt otroliga insatser - orka och vilja berätta om Ert dagliga arbete och tankar?

Vår idé är att samla – i en bok – berättelser om vad COVID19-krisen har inneburit för det vardagliga arbetet i offentliga organisationer.

Vi tycker att det är viktigt att dokumentera krisens vardag med berättelse från personer som jobbar i välfärden och är väldigt intresserade av Din berättelse om Ditt arbete och arbetsplats samt tankar som väcks när Du hanterar de förändringar och de anpassningar som Din organisation gör i samband med virusspridningen.

Vi skulle vilja be Dig att då och då skriva eller spela in (med ljud) dina berättelser om vardagen på jobbet under den här krisperioden och skicka in dem till oss så ofta som det finns tid och ork. Detta kanske också kunde vara ett sätt för Dig att stanna upp, reflektera och dela Dina upplevelse och insikter med någon som inte är inblandad i Din vardag.

Det här ska vara så enkelt som möjligt och i den form som Du tycker passar Dig bäst.

Du kan skicka det Du producerar till någon av oss via email, SMS, eller Whatsapp eller på något annat sätt som Du föredrar – välj själv! Vi kommer att spara all material på ett anonymt sätt enligt Vetenskapsrådets etiska principer och Du kan avbryta medverkan när Du vill."

Kontaktuppgifter:

josef.pallas@fek.uu.se
elena.raviola@gu.se
Elena Raviola (https://www.facebook.com/elena.raviola.94)
Josef Pallas (https://www.facebook.com/profile.php?id=100009442962471)
+46730747695 (Elena)
+46733224877 (Josef)

Stort tack igen för att du vill vara med!

Josef och Elena