Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Emma Björner

Forskare

Emma Björner
Forskare
emma.bjorner@gu.se

Postadress: Box 603, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 41125 Göteborg


Gothenburg Research Institute, GRI (Mer information)
Box 603
405 30 Göteborg
www.gri.handels.gu.se
gri@gri.gu.se
Fax: 031-786 5619
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 411 25 Göteborg

Om Emma Björner

Emma Björner är forskare vid Gothenburg Research Institute (GRI) vid Handelshögskolan, Göteborgs universitet. Vid GRI arbetar Emma i forskningsprojektet Turismens roll i multikulturella samhällen (TiMS) och studerar hållbar turism samt hur platsers och destinationers pluralitet kommuniceras, representeras och upplevs. På GRI är Emma också med i Centrum för Konsumtionsvetenskap och forskningsprogrammet Managing Big Cities. Hon är även medlem i GRI:s styrelse och ledningsgrupp.
 
Emma är också lektor vid Institutionen för Strategisk Kommunikation, Lunds universitet, och senior expert i IKED. Som lektor undervisar hon i varumärkeskultur, varumärkeskommunikation och praktik inom strategisk kommunikation. Emma föreläser också om marknadsföring i Kina, platsmarknadsföring och hållbar turism. Som senior expert arbetar hon i EU-projektet URBiNAT, med fokus på invånardialog, deltagandeprocesser, digital kommunikation och policyrekommendationer.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Marknadsföring, Platsmarknadsföring, Städer, Hållbarhet, Turism

Undervisningsområden

  • Marknadsföring, Varumärkeskultur, Hållbarhet, Turism, Kina

Utvalda publikationer

Imagineering Place: The Branding of Five Chinese Mega-cities
Björner, Emma
2017

Linking city branding to multi-level urban governance in Chinese mega-cities: a case study of Guangzhou
Ye, Lin, Björner, Emma
Cities, 80, 29-37, 2018

International Positioning through Online City Branding: The Case of Chengdu
Björner, Emma
Journal of Place Management and Development, 6, 3, 2013

Digital festival engagement: on the interplay between festivals, place brands and social media
Laurell, Christofer, Björner, Emma
Event Management, 22, 4, 2018

Urban development and branding strategies for emerging global cities in China
Björner, Emma
Ye L. (Ed.) Urbanization and urban governance in China. Governing China in the 21st century, Palgrave Macmillan, New York, 2018

Visar 1 - 3 av 3

2019

The communication, representation and experience of a small community: The case of Dals Långed in Dalsland, Sweden
Emma Björner
28th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research, Paper i proceeding 2019
Paper i proceeding

Small but diverse: the role of urban and rural communities in place-based diversity and inclusiveness
Eva Maria Jernsand, Emma Björner, Lillian Omondi
Mistra Urban Futures annual international conference Realising just cities - lessons, impacts and outcomes, 15 October 2019, Sheffield, UK , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Initial involvement of stakeholders in transdisciplinary projects - exploring issues of expectations, roles and inclusion
Helena Kraff, Eva Maria Jernsand, Lillian Omondi, Emma Björner, Sayaka Osanami Törngren
International Transdisciplinarity Conference 2019 - Joining forces for change, Gothenburg 10-13 September, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 3 av 3

Sidansvarig: Agnes Faxén|Sidan uppdaterades: 2016-09-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?