Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Lena Hansson

Forskare

Lena Hansson
Forskare
Centrum för konsumtionsvetenskap
Akademisk grad: Doktor
lena.hansson@cfk.gu.se
031-786 5492
0766-185492

Postadress: Box 603, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 41125 Göteborg
Arbetsuppgifter: Forskare


Gothenburg Research Institute, GRI (Mer information)
Box 603
405 30 Göteborg
www.gri.handels.gu.se
gri@gri.gu.se
Fax: 031-786 5619
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 411 25 Göteborg

Om Lena Hansson

Forskningsområden

  • Digitalization of consumption
  • Retailing
  • Devices
  • Accessibility
  • Design

Undervisningsområden

  • Consumption & Markets
  • Branding & Consumption
  • Consumer behaviour
  • Advanced Qualitative Methods

Visar 1 - 10 av 32

2018

Fashion shopping apps and their enrollment of consumers to fast fashion consumption.
Lena Hansson
Presented at ESA (RN05 - Sociology of Consumption - Midterm Conference), Copenhagen, August 28-September 1, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Mobile phone practices – the smartphone as in-store shopping assistance
Ulrika Holmberg, Lena Hansson
Nordic Retail and Wholesale Conference, Reykjavik, 7-9 November 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Feminism and femininity in commercial lifestyle blogs and fashion apps
Magdalena Petersson McIntyre, Lena Hansson
Paper presented at the workshop Digitalization of markets and consumption, Gothenburg, May 18-19 2017, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Devising fashion: Fashion apps’ role in consumers' practices as cultural mediators
Lena Hansson
CMiDA - the Symposium of Cultural Mediators in the Digital Age, King's College, London, September 4 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The performative agency of fashion apps on gender construction
Lena Hansson
ESA (RN05 – Sociology of Consumption – Gender and consumption), Athens, August 29-September 1, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Promoting ethical consumption: The construction of smartphone apps as 'ethical' choice prescribers
Lena Hansson
Digitalizing Consumption: How Devices Shape Consumer Culture, Routledge, Kapitel i bok 2017
Kapitel i bok

Devising consumption: smartphone apps as devices for fashion consumption
Lena Hansson
ACSIS 2017 Symposium "Mobilising Cultural Studies", Norrköping, June 19-21, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2016

Fashion apps as market devices - personal shoppers and self-service styling tools
Lena Hansson
Nordic Retail and Wholesale Conference, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Packaging Gender and Gendering Packages: Marketing Artifacts at Work
Magdalena Petersson McIntyre, Christian Fuentes, Lena Hansson
13th Conference on Gender, Marketing, and Consumer Behavior. 4-6 July, 2016. ESCP Europe, Paris, France. , Paper i proceeding 2016
Paper i proceeding

From personall shoppers to self-service styling tools – how fashion apps re-shape marketing and consumption practices
Lena Hansson
4th Nordic Conference on Consumer Research. 18-19 May, 2016. Aarhus University, Aarhus, Denmark, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 32

Sidansvarig: Henric Karlsson|Sidan uppdaterades: 2016-09-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?