Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ulrika Holmberg

Forskare

Ulrika Holmberg
Forskare
Centrum för konsumtionsforskning
ulrika.holmberg@cfk.gu.se
031-786 5606
0766-185606

Postadress: Box 603, 40530 Göteborg
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 41125 Göteborg
Arbetsuppgifter: Forskare


Gothenburg Research Institute, GRI (Mer information)
Box 603
405 30 Göteborg
www.gri.handels.gu.se
gri@gri.gu.se
Fax: 031-786 5619
Besöksadress: Viktoriagatan 13, plan 3 , 411 25 Göteborg

Om Ulrika Holmberg

Ulrika Holmberg, är universitetslektor i marknadsföring och forskare på Centrum för konsumtionsforskning (CFK). Ulrika studerar konsumtion och handel med fokus på konsumenters upplevelser av butiker, handelns digitalisering, hållbar konsumtion och återvinning samt hushållens konsumtionsmönster över tid. I sin avhandling undersökte Ulrika lojalitet ur ett konsumentperspektiv. Licentiatuppsatsen handlade om konsumenters tillfredsställelse med butiker.

På andra webbplatser

Forskningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Konsumtionskultur
  • Konsumtionsmönster
  • Konsumentmarknadsföring
  • Handel

Undervisningsområden

  • Konsumentbeteende
  • Marknadsföring
  • Marknadsföring i handeln

Utvalda publikationer

Skilled, Sensitive and Sustainable: The Swedish Case
Holmberg, Ulrika, Hansson, Niklas
United Nations Environment Programme, Task Force on Sustainable Lifestyles (eds.) Visions for Change - Recommendations for Effective Policies on Sustainable Lifestyles, Paris : United Nations Environment Programme, s. 92-98, 2011

Nordic retail research
Hagberg, Johan, Holmberg, Ulrika, Sundström, Malin, Walter, Lars
2012

Konsumenters logistik vid matinköp
Holmberg, Ulrika, Hagberg, Johan
Lennart Weibull, Henrik Oscarsson & Annika Bergström (red) Vägskäl, Göteborg : University of Gothenburg, s. 387-400, 2013

Visar 1 - 10 av 67

2019

Vem handlar maten? Äldre, butiker, hemtjänst och digital teknik i samverkan
Lena Hansson, Ulrika Holmberg, Anna Post
Konsumtionskultur: Innebörder och praktiker. En vänbok till Helene Brembeck, Göteborg, Makadam, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2018

Mobilen i butiken – ett konsumentperspektiv
Ulrika Holmberg, Lena Hansson
Konsumtionsrapporten 2018, Göteborg, Centrum för konsumtionsvetenskap, Göteborgs universitet, Kapitel i rapport 2018
Kapitel i rapport

Mobilen och matbutiken. När, var, hur?
Ulrika Holmberg
Framtidens fysiska butik. Digitalisering, upplevelser och hållbarhet., Lund, Handelsrådet & Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Constructing a sustainable future
Ulrika Holmberg, Sandra Hillén
Nordic Conference on Consumer Research, Vaasa, 12-14 June, 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Mobile phone practices – the smartphone as in-store shopping assistance
Ulrika Holmberg, Lena Hansson
Nordic Retail and Wholesale Conference, Reykjavik, 7-9 November 2018, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Travel modes in grocery shopping
Johan Hagberg, Ulrika Holmberg
International Journal of Retail & Distribution Management, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Kunden på värmemarknaden
Kjerstin Ludvig, Anders Göransson, Johan Johansson, Bo Rydén, Håkan Sjöldberg et al.
Rapport 2017
Rapport

Vår gemensamma värmemarknad, Slutrapport, Etapp 2
Bo Rydén, Håkan Sköldberg, Kjerstin Ludvig, Anders Göransson, John Johnsson et al.
Mölndal, PR-Offset, Rapport 2017
Rapport

Visar 1 - 10 av 67

Sidansvarig: Agnes Faxén|Sidan uppdaterades: 2016-09-12
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?